W tym miejscu uzyskasz więcej wiadomości o ofercie firm SEO.
Firmy i administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podejmowanie działań samemu. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie śledząc każdego dnia informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od projektowania graficznego, content marketingu, kampanii Google Ads oraz kodowania służący merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Po czym poznać profesjonalną agencję SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od około dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, jak również dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Drugi niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne informacje o firmie, niezbędne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO i o kluczowych dla klienta towarach albo usługach, które pragnie wypromować.
Opłata za usługi agencji SEO – jakich ofert się wystrzegać
Nieufnie należy podejść do firm SEO, które sugerują umowę z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO wówczas, kiedy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To w dalszym ciągu często napotykany rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty łamiąc standardy ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, aby wykonać szczegółowy audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]