Więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron - kliknij w to miejsce
Znamy 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Europy w piłce nożnej lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi model pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara,
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– państwo (przykładowo “studio filmowe Polska”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Śródmieście”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów rezydujących na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]