Reklama, marketing, promocja Tematyka stron internetowych Usługi

Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

private blog network, pbn

Aby konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj używane jako jeden z punktów złożonej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio odpowiednio zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Zalecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz adres e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, zdrowiem i prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Similar Posts